Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 16:54
Przeczytaj!

Jak poprawić ranking strony internetowej?

Strona internetowa w pierwszych wynikach wyszukiwania, to cel nie jednego prowadzącego własną witrynę. Oczywiście mowa tutaj o naturalnych wynikach wyszukiwania nie płatnych reklamach Google. Wyprowadzenie strony www na najwyższe pozycje może wydawać się bardzo skomplikowane, jest w tym nieco prawdy, głównie z powodu ogromnej liczby algorytmów, które Google bierze pod uwagę w kwestii pozycjonowania. Nie jest to jednak niemożliwe, są pewne czynności i działania, które podejmowane mogą znacząco zwiększyć szanse naszej witryny internetowej na wejście na szczyty.
  • 19.03.2024 12:07
Jak poprawić ranking strony internetowej?

6 wskazówek SEO- czyli co pomoże Twojej stronie internetowej w osiąganiu najwyższych naturalnych pozycji w wynikach wyszukiwania

Optymalizacja strony internetowej on page i off page

Aby optymalizacja SEO firmowej strony internetowej, czy też sklepu internetowego była skuteczna powinna opierać się zarówno na optymalizacji  on page, ale również na optymalizacji off page.  Co to w zasadzie oznacza? On page najprościej mówiąc to wszystkie działania, które wykonywane są w obrębie własnej strony internetowej np. optymalizacja treści, czy grafiki na stronie www. Natomiast off page to nic innego jak optymalizacja wychodząca poza witrynę,  czyli np. budowanie linków, czy korzystanie z mediów społecznościowych.

Miarą sukcesu jest łączenie tych dwóch działań, wówczas możemy liczyć na najlepsze wyniki.

Responsywna strona internetowa, responsywny sklep internetowy

Zarówno firmowa strona www, jak również tani sklep internetowy, powinny być responsywne. To jeden z tych czynników rankingowy, który jest nam dobrze znany. Responsywna strona www to taka, która w niezmienionej formie otworzy się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

Naturalne wyniki wyszukiwania są efektem cierpliwości

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że naturalne wyniki wyszukiwania są procesem wymagającym sporo czasu, zupełnie inaczej niż płatne reklamy, na których efekty nie trzeba czekać, ponieważ pojawiają się natychmiastowo. Cierpliwość jest tutaj wskazana, ponieważ efekty możemy zobaczyć dopiero po ok. 3-6 miesiącach. Warto jednak dodać, że utrzymują się one stosunkowo długo, oczywiście przy dalszej odpowiedniej optymalizacji i kontynuowaniu podejmowanych wcześniej działań.

Treść jest kluczem do sukcesu każdej strony internetowej

Ciekawe i unikalne treści mają znaczenie nie tylko dla samego pozycjonowania strony www, ale również pozytywnie wpływają na odczucia odwiedzających witrynę użytkowników.  Jak tworzyć treści na własną stronę internetowa? Kierując się kilkoma prostymi regułami:

  • po pierwsze pamiętaj aby były unikalne, ciekawe, odpowiadające specyfice Twojej strony www
  • po drugie formatuj je także, korzystając z odpowiednich nagłówków
  • po trzecie frazy kluczowe stosuj z rozwagą, tak aby były naturalnym wynikiem tekstu, a nie na siłę upychanymi
  • po czwarte treści wzbogacaj grafikami, znacznie lepiej czyta się treści,w których co jakiś czas pojawiają się grafiki.

Szybkość ma znaczenie nie tylko dla odwiedzających stronę internetową

Szybkość ładowania witryny internetowej, czy sklepu internetowego to jeden z tych algorytmów Google, który dobrze znamy. Jeśli dana strona internetowa nie otworzy się w ciągu kilku sekund nie możemy liczyć ani na zadowolenie odwiedzających ją użytkowników, ani na wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki. Warto optymalizować każdą stronę internetową właśnie pod kątem szybkości jej ładowania, można do tego wykorzystać narzędzia, np. wtyczki jeśli to strona internetowa na WordPress.

Wykorzystaj odpowiednie zabezpieczenia jak protokołu https (SSL)

Największe wyszukiwarki, w tym oczywiście Google  strony www, które nie wykorzystują szyfrowania SSL (symbol szarej kłódki) mogą uznać za niebezpieczne. Nieodpowiednio zabezpieczona strona internetowa, nie jest mile widziana w odniesieniu do pozycjonowania, ale także często jest negatywnie oceniana przez samych użytkowników.

Materiał zewnętrzny