Największy wzrost w 2017 roku nastąpił w przewozach węgla kamiennego. Wzrosty odnotowano również w transporcie minerałów surowych i przetworzonych, w tym soli drogowej oraz minerałów wapiennych
i kwarcytu, których przewozy realizowane są na potrzeby przemysłu hutniczego w Polsce i na Ukrainie. Spółka odnotowała również zwiększony import pasz dla zwierząt oraz eksport nawozów mineralnych.
Warto odnotować, że spółka skompensowała znaczny spadek wolumenu przewożonej rudy żelaza wzrostami w innych towarach wypracowując ok. 45% wskaźnik udziału rudy żelaza w przewozach ogółem, w poprzednich latach wskaźnik ten kształtował się na poziomie ok. 50%.
– Cieszę się, że dzięki konsekwentnej pracy rozwijamy przewozy nowych ładunków. To dla mnie szczególny powód do dumy i okazja do złożenia podziękowań dla całego zespołu, który udowadnia, że potrafi skutecznie pozyskiwać klientów z różnych sektorów gospodarki. Mam nadzieję, że w 2018 roku uda nam się jeszcze poprawić ten rezultat – podkreśla Zbigniew Tracichleb, Prezes Zarządu PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej.
Napisz komentarz
Komentarze