Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 04:52
Przeczytaj!
Reklama

Kobiety i mężczyźni a finanse

Zgodnie z przyjętymi stereotypami to kobiety wydają najwięcej na ubrania i kosmetyki, a mężczyźni są najlepszymi biznesmenami. Do kogo należy zatem obowiązek zarządzania domowym budżetem? Na tego rodzaju tematy powstało wiele historii. W kwestiach finansowych nie ma właściwie żadnych konkretnych podziałów. Wcale nie jest tak, że kobiety są najlepszymi gospodyniami, a mężczyźni idealnymi szefami czy prezesami.
Kobiety i mężczyźni a finanse

Kobiety a oszczędzanie.

Zgodnie z przyjętymi stereotypami to właśnie kobiety należą do tych bardziej rozrzutnych. Badania przedstawiają ten obraz zupełnie inaczej. Wynika z nich, że to właśnie kobiety znacznie rzadziej podejmują działania, które niosą za sobą finansowe ryzyko. Z drugiej strony, to właśnie kobiety wykazują się w kwestiach finansowych większą determinacją i skutecznością. Kobiety, które odkładają w każdym miesiącu nawet niewielką kwotę na swoim koncie oszczędnościowym, po upływie konkretnego czasu gromadzą na nim dość duże zyski. Powiązane jest to z ich silną wolą, wytrwałością w postanowieniach i konsekwencją. Kolejną zaletą postępowania kobiet jest to, że to właśnie one częściej niż mężczyźni przewidują przyszłe wydatki. W związku z tym to kobiety znacznie częściej odkładają potrzebne środki finansowe na czarną godzinę.

Co zatem mogą powiedzieć o sobie mężczyźni, jeśli chodzi o ich kwestie finansów? Mężczyźni postępują zupełnie inaczej. Zdecydowanie częściej niż kobiety podejmują finansowe ryzyko. Co więcej, chętniej podejmują działania, które mają na celu pomnażanie kapitału. Połączenie działań kobiet i mężczyzn może skutkować bardzo skuteczną strategią oszczędzania.

 

Kto zarządza domowym budżetem?

Zapewne mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że właściwe zarządzanie domowym budżetem zalicza się do jednych z ważniejszych strategii finansowych. Zastanów się kto w waszym domu najczęściej robi zakupy, pilnuje płatności rachunków, kupuje dzieciom niezbędne szkolne artykuły. Z badań wynika, że to właśnie kobiety są w dużej mierze odpowiedzialne za planowanie oraz nadzorowanie domowych wydatków. Jest to dość logiczne ze względu na to, że kobiety myślą pragmatycznie i zawsze mają odłożone pieniądze na tak zwaną czarną godzinę. Co więcej, to właśnie panie podejmują te najbardziej świadome i dobrze przemyślane decyzje. Kobiety poświęcają sporo czasu na podjęcie odpowiednich decyzji związanych z zakupami. Ponadto, panie bardzo dokładnie i skrupulatnie porównują potrzebne produkty. Poświęcają sporo czasu na porównywanie cen oraz są przy tym bardzo cierpliwe. Z tego właśnie względu panowie wolą, aby to kobieta zajmowała się całościowym zarządzaniem domowym budżetem. Panowie głównie poświęcają swój czas na zakup sprzętów AGD czy różnego rodzaju sprzętów.

 

Kobieta jest siłą.

Badania potwierdzają fakt, iż wszelkiego rodzaju działania biznesowe kobiet są dużo bardziej efektywne od działań mężczyzn. Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze, kobiety doskonale znają zasady skutecznej perswazji. Skutkuje to budowaniem lojalnego i godnego zaufania wizerunku. Kobietom jest łatwiej stworzyć dobry i pełny zaangażowania zespół zarządzający. Z drugiej strony, to właśnie mężczyźni lepiej radzą sobie z sytuacjami, które wymagają ekspresowego działania. Łatwiej jest im również podejmować natychmiastowe decyzje.

Wniosek jest jeden. Przeciwieństwa potrafią się doskonale uzupełniać. Tak jest i tutaj. Połączenie kompetencji kobiet i mężczyzn skutkuje podejmowaniem właściwych decyzji związanych z zarządzaniem własnym biznesem, jak i domem.

Więcej informacji na temat pożyczek można znaleźć na stronie: https://mikrorata.pl/

 

***

Mikrorata.pl to platforma umożliwiająca uzyskiwanie krótkoterminowych pożyczek online na przejrzystych zasadach. Łączy ze sobą korzyści oferty bankowej i dostępnych powszechnie szybkich pożyczek. Formalności ograniczone są do minimum: wystarczy dowód, konto osobiste oraz numer telefonu.

 

 


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama