W panelu Grupy PKP „Kolej 2023”, wzięli udział m.in. Andrzej Rzońca, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury; Andrzej Bittel, wiceminister w M
W panelu Grupy PKP „Kolej 2023”, wzięli udział m.in. Andrzej Rzońca, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury; Andrzej Bittel, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury, Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A., Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS.
– PKP LHS jest bardzo wydajną spółką, posiadając 2% sieci kolejowej w Polsce, wykonujemy blisko 7% pracy przewozowej. Pracujemy jednak nad dalszym rozwojem, w tym celu podpisaliśmy porozumienia z chińskimi partnerami. Umowy dotyczą dwóch korytarzy transportowych: szlaku transkaspijskiego jak i trasy przez Rosję i Ukrainę. Liczymy również na producentów rolno-spożywczych, ponieważ na rynku chińskim jest bardzo duże zapotrzebowanie na artykuły żywnościowe. Dlatego zakładamy, że pociągi ładowne będą jeździły w obie strony – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
W listopadzie spółka PKP LHS ogłosiła podpisanie porozumień z China Railway Tielong Specialised Container Logistics B.U. oraz China Communications and Transport Association. Umowy zakładają otwarcie nowego kolejowego połączenia na trasie z Chengdu do Sławkowa, przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Stopniowo do projektu będą włączane Chongqing, Xi'an, Wuhan, Changsha, Zhengzhou i inne miasta. W drodze powrotnej pociągi mogą jeździć trasą TMTM, z pominięciem Rosji, co umożliwi eksport żywności z Polski.
inisterstwie Infrastruktury, Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A., Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS.
– PKP LHS jest bardzo wydajną spółką, posiadając 2% sieci kolejowej w Polsce, wykonujemy blisko 7% pracy przewozowej. Pracujemy jednak nad dalszym rozwojem, w tym celu podpisaliśmy porozumienia z chińskimi partnerami. Umowy dotyczą dwóch korytarzy transportowych: szlaku transkaspijskiego jak i trasy przez Rosję i Ukrainę. Liczymy również na producentów rolno-spożywczych, ponieważ na rynku chińskim jest bardzo duże zapotrzebowanie na artykuły żywnościowe. Dlatego zakładamy, że pociągi ładowne będą jeździły w obie strony – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
W listopadzie spółka PKP LHS ogłosiła podpisanie porozumień z China Railway Tielong Specialised Container Logistics B.U. oraz China Communications and Transport Association. Umowy zakładają otwarcie nowego kolejowego połączenia na trasie z Chengdu do Sławkowa, przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Stopniowo do projektu będą włączane Chongqing, Xi'an, Wuhan, Changsha, Zhengzhou i inne miasta. W drodze powrotnej pociągi mogą jeździć trasą TMTM, z pominięciem Rosji, co umożliwi eksport żywności z Polski.
Napisz komentarz
Komentarze