– Nie zwalniamy tempa inwestycji w infrastrukturę i podpisujemy kolejną umowę, która umożliwi dalszą modernizację linii szerokotorowej. Konsekwentnie dążymy do poprawy bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów i zwiększenia przepustowości na linii kolejowej
nr 65 – mówi prezes zarządu PKP LHS, Zbigniew Tracichleb.
W ramach podpisanej dzisiaj umowy zainstalowane nowe urządzenia srk zostaną podłączone
do Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) Zamość Bortatycze LHS i pozwolą jeszcze lepiej wykorzystać jego potencjał. Oznacza to automatyzację kilkudziesięciu kilometrów linii
– zwrotnice na modernizowanym odcinku będą sterowane z otwartego w marcu budynku nastawni, co zminimalizuje konieczność ruchu pieszego i zwiększy bezpieczeństwo pracy. Rozbudowę ułatwiła modułowa struktura systemu wdrożonego na stacji Zamość Bortatycze LHS.
W ramach inwestycji przebudowana zostanie również infrastruktura torowa na stacjach Zamość Bortatycze LHS oraz Biłgoraj LHS. Zbudowane zostaną nowe tory rozładunkowe, a zwrotnice będą napędzane i ogrzewane elektrycznie. Powstaną też m.in. nowe sygnalizatory, oświetlenie stacji oraz system telewizji przemysłowej do obserwacji terenu stacji i mijanki. Podpisana dzisiaj umowa przyniesie szereg korzyści, m.in. skróceniu ulegnie czas przyjmowania i wyprawiania pociągów oraz ich pracy manewrowej.
Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych PKP LHS oraz kredytu zaciągniętego
w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Umowa zostanie zrealizowana przez konsorcjum Zakładów Automatyki Kombud oraz firmy Elkol.
PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługę trakcyjną i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 liczy prawie 400 km i umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy oraz prowadzenie ciężkich składów całopociągowych.
Agnieszka Hałasa
Rzecznik Prasowy
Napisz komentarz
Komentarze