- W realizacji zadania biorą udział chętni uczniowie z liceów i uczelni, którzy dostrzegają jakieś społeczne wyzwanie w swojej okolicy. W tym celu stworzyłyśmy projekt HI(my)STORY, mający uświadomić ludziom, jak ciągle mało wiedzą o tragedii obywateli Polski w czasie 1939-1945, a szczególnie Dzieci Zamojszczyzny. Zamierzamy przeprowadzić lekcje tematyczne z młodzieżą gimnazjalną i ludnością lokalną, mamy też w planach uporządkowanie miejsc pamięci ofiar II wojny światowej. Dzięki temu również uczymy się przydatnych umiejętności, poznajemy ciekawych ludzi oraz zdobywamy międzynarodowy certyfikat z zarządzania sygnowany przez Project Management Institute R.E.P. – wyjaśnia uczennica I klasy III LO Wiktoria Budzyńska, wnuczka zmarłej w czerwcu Władysławy Matwiejczuk – przewodniczącej Koła Dzieci Zamojszczyzny w Bodaczowie.
Członkami HI(my)STORY są również: Wiktoria Magdziak, Anna Kaszyca, Milena Czop i Klaudia Zych.
Szczegółowe informacje oraz odpowiedzi na pytania na profilu FB Himystory.
Reklamahttps://www.youtube.com/watch?v=xGscu9OjhVk
Niezwykła lekcja historii
Każdy sposób poznawania historii jest dobry. Na szczególną uwagę zasługują z pewnością te pomysły, gdy losy naszej ojczyzny przybliżają innym ludzie młodzi.
W ramach platformy „Zwolnieni z Teorii” grupa zamojskich licealistek podjęła się zadania przybliżenia mieszkańcom naszego regionu tragicznych wydarzeń z lat 1939-1945, ze szczególnym uwzględnieniem losów Dzieci Zamojszczyzny.
- 05.11.2017 18:32 (aktualizacja 01.10.2023 02:33)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze